Sivusto ei tue käyttämääsi selainta. Suosittelemme selaimen päivittämistä uudempaan versioon.

Juuri oikea viestintäsuunnitelma
Viestintäsuunnitelmat, kampanjasuunnitelmat, konsultoinnit...


Kaiken lähtökohtana kohderyhmä


Upea ulkoasu ei pelasta heiveröistä sisältöä, eikä hyväkään sisältö saavuta yleisöään ilman viimeisteltyä ulkoasua tai oikein valittuja kanavia. Kaiken kivijalka on kohderyhmäajattelu: Pitää pystyä asettumaan vastaanottajan asiaan ja sovittamaan viestintä sen mukaisesti.


Joku tolkku suunnittelussakin


Viestintä on syytä suunnitella, mutta suunnittelun on seurattava asiakkaan tarpeita. Myös itse tekemisen on oltava korkeassa kurssissa, ei vain tekemisen suunnittelun.


Vastaukset kysymyksiin


Vaikka ei tekisikään markkinoinnin ja viestinnän vuosisuunnitelmaa, on hyvä miettiä yhden projektin lisäksi kokonaisuutta. Markkinointiviestintää suunnitellessa haetaan vastauksia ainakin seuraaviin kysymyksiin:

1) lähtötilanne (mistä)
2) aihe (mitä)
3) konkreettiset tavoitteet (miksi)
4) kohderyhmät (kenelle)
5) aikataulu (milloin)
6) voimavarat - budjetti, välineet, toteuttajat (millä)
7) toteutustapa (miten)
8) mahdolliset häiriötekijät (miksei)
9) tulosten arviointi

© Pieni viestintätoimisto Tampere oy