Sivusto ei tue käyttämääsi selainta. Suosittelemme selaimen päivittämistä uudempaan versioon.

2: Perustukset

Yrityksen perustamiseen liittyvä pohdinta tuottaa väistämättä myös viestinnän kannalta keskeistä tietoa. Viestintä voidaan suunnitella tarkastikin, mutta siihen ei varsinkaan aloittavassa pienyrityksessä aina ole halua ja malttia. Jotakin on joka tapauksessa syytä määritellä jo perustamisvaiheessa. Jo ennen kuin yritys saa nimensä, verkkotunnuksensa ja logonsa, on oltava kristallinkirkkaana mielessä

► markkinointiviestinnän keskeiset kohderyhmät ja
► markkinointiviestinnän tavoitteet.

Näiden perustusten varaan on hyvä rakentaa.

Erään viestintäyrityksen nettisivuilla esitettiin, että yritykselle voi hyvin tehdä ensin väliaikaisen visuaalisen ilmeen. Tästä on helppo olla eri mieltä. Työn voi kyllä tehdä pienelläkin budjetilla, mutta silti on tähdättävä elinkelpoiseen ratkaisuun. Kuten jo tämän oppaan johdannossa kirjoitin, ensivaikutelma syntyy vain kerran. Kannattaa siis käyttää hetki perusasioiden miettimiseen.


Yritysviestinnän ABC:ssä seuraavaksi: Toiminimi  [edellinen aihe]

© Pieni viestintätoimisto Tampere oy